15 listopada 2019

Robótka 2019 już dziesiąty rok!

Dobrodawcy! Uśmiechoczyńcy! Szczęścioróbcy! Praliny ludzkości! Pączki szczodrości! Kołacze hojności! Jest dla Was ROBÓTKA!


Roznosiciele dobroci! */

       Wy, którzy pojawiacie się tu co roku, w listopadzie, z punktualnością szwajcarskich zegarków i wy, którzy trafiliście tu po raz pierwszy krętymi drogami internetów!

Witajcie! 

Po raz DZIESIĄTY przecinamy wirtualną wstęgę (CIACHU, CIACHU), 

by rozpocząć kolejną edycję szalonego, spontanicznego dobroczynienia. 

Komitet DezOrganizacyjny Robótki omdlewa na myśl, że …ojacie!...  

Robótka trwa już DEKADĘ!!!­  


DZIESIĘĆ LAT NIEUSTAJĄCEJ DOBROCI! ZYLIONY DOBRYCH SŁÓW! BAZYLIONY PODARKÓW! ROZHULANA SZCZODROŚĆ, NIEPRAWDOPODOBNA HOJNOŚĆ, NIEPOSKOROMIONA DOBROĆ BRYGADY ROBÓTKOWICZÓW Z CAŁEGO ŚWIATA!

FANFARY! FAJERKI! FAJERWERKI! 

JUBILEUSZE! 

Zaczynamy kolejną Robótkę pod jubileuszowym sztandarem (którym nie tylko można, ale wręcz należy oplakatować internety!):


       Od dziesięciu lat, co roku, w sezonie świątecznym, wspólnie próbujemy tu uszczęśliwiać niepełnosprawnych intelektualnie mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Niegowie pod Warszawą. To fantastyczna, koedukacyjna brygada, w której składzie jest kilku maleńtasów, trochę młodzieży i bardzo wielu seniorów. Żaden Niegowiak z tej gromady - czy to ze względu na wiek, czy problemy zdrowotne, czy też stopień niepełnosprawności - nie będzie już miał innego, prawdziwego domu. Starszaki z Niegowa to nie jest target dla Wróżki Adoptuszki. A tęsknota za domem i rodziną najbardziej wszak zwykle człowieka ściska i szarpie w sezonie kolęd, choinek, kompotu z suszu, Kevina w Nowym Jorku i karpi w wannach.

       Świat bezwzględnie spycha Starszaki na margines, my przeciągamy ich na naszą stronę! Świat próbuje ich ignorować, my mówimy im jak bardzo są dla nas ważni. Świat i okoliczności ich wykluczają, my ich… yyyyyy… WKLUCZAMY!

A robimy to bardzo prosto.

O tym jak są fajni i potrzebni piszemy im w świątecznych życzeniach. Bo jeśli my do nich o tym nie napiszemy to nikt inny tego nie zrobi.

W imieniu Starszaków-Niegowiaków prosimy Was zatem o świąteczne kartki z dobrym słowem dla konkretnych Starszaków.

Tylko tyle.

Kartka.

Dobre słowa. Takie wyrwane spod serca. Słowa z miodu, cukru i melasy.  
Znaczek za trzy zeta bez VAT.

Ten prosty zestaw ma moc uczynić czyjeś święta, a z rozpędu i życie, lepszym i znośniejszym!

PODSUMUJMY:

❆❆❆ DLA KOGO TA ROBÓTKA? ❆❆❆
Dla koedukacyjnej brygady niepełnosprawnych intelektualnie mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Niegowie, dla Starszaków, o których w detalu przeczytacie w zakładkach na blogu  https://jestrobotka.blogspot.com/.

❆❆❆ CO ZROBIĆ, BY ZOSTAĆ ROBÓTKOWICZEM? ❆❆❆
Poczytać rodzinkowe zakładki i wyłuskać sobie spośród Starszaków konkretnego ulubieńca i wysłać mu słów kilka napisanych z serca. Niech się Wasz ulubieniec przez chwilę poczuje wyróżniony i wybrany. Jedyny, wyjątkowy i specjalny.

Co roku pytacie:
❆❆❆ CZY MOŻNA OBDAROWAĆ ULUBIEŃCÓW ŚWIĄTECZNYM PREZENTEM? ❆❆❆
A my, co roku odpowiadamy: oczywiście! (ale doprawdy nie trzeba!) Stąd dość szczegółowe opisy mieszkańców, które powstają we współpracy z Dyrekcją i Opiekunami. Tylko prosimy, w ferworze zawijania podarków, nie zapomnijcie o dobrych słowach dołączonych do paczek. To one są esencją Robótki. 

❆❆❆ZAKŁADKI❆❆❆ Tu można wybrać swoich ulubieńców:

Listy adresujcie następująco:
Dom Pomocy Społecznej w Niegowie
Rodzinka...
dla...
Wierzbowa 4
07-230 ZABRODZIE
__________________
*/ Fragmenty skopiowane ze strony https://jestrobotka.blogspot.com/2019/11/robotka-2019-10-rok.html.  Zachęcam do odwiedzenia, by dowiedzieć się więcej.


❆❆❆❆❆❆❆❆❆

Ula, którą naszymi wierszykami przytuliliśmy do sercahttps://www.youtube.com/watch?v=pmIhRHl-hXk  (w filmie Ula jest od od minuty 3:49), odeszła już do nieba. Może recytuje innym Aniołom?

31 komentarzy:

  1. Teraz oglądam Taniec z Gwiazdami, ale jutro przeczytam ze zrozumieniem Twój post, choć dobrze wiem z poprzednich lat, o co chodzi. Na mnie zawsze możesz liczyć.
    Pozdrawiam nocną porą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię czytać słowa pisane przez kaczkę kierowniczkę i woźną Bebe na blogu "Jest Robótka". Ja tak nie potrafię, więc skopiowałam je tutaj, czego nie zabraniają. Ich językiem wręcz się napawam.

      Usuń
    2. Już z uwagą przeczytałam Twój post i zaraz wejdę na bloga Niegowa.
      Zawsze podziwiam dowcip kierowniczki i cudowne opisy podopiecznych.
      Oczywiście wybiorę jedną z pań i wyślę jej paczkę z życzeniami i z tym, czego ona sobie życzy.
      Myślę, że moją ubiegłoroczną paczką opiekunki obdarowały kilka podopiecznych.

      Usuń
    3. Anno, jeśli już wybierzesz podopieczną, to napisz, proszę, o tym w komentarzu na blogu "jest Robótka". Kierowniczka prowadzi rejestr, dzięki czemu nie zdarzy się, że ktoś otrzyma dużo przesyłek, a ktoś zostanie pominięty. Chociaż... Myślę, że i z tym opiekunki z Niegowa poradziłyby sobie.

      PS. Moja poczta szwankuje, ale nic dla nas jeszcze nie ma na fb. Jeśli się pojawi, najwyżej powiadomię na Twoim blogu.

      Usuń
    4. Przejrzałam już teksty o wszystkich podopiecznych i tym razem wybrałam mężczyznę z VII grupy.
      W ubiegłym ani w poprzednim roku nie pisałam w komentarzach, kogo wybrałam i to był mój błąd. Teraz napiszę, gdy już przygotuję paczkę.

      Usuń
    5. Ja już napisałam w komentarzach, kogo wybrałam, żeby nie zapomnieć.

      Usuń
    6. Mój wybraniec ma takie charakterystyczne życzenia, że łatwo go odnajdę.

      Usuń
    7. Jak to dobrze, że organizatorki Robótki opisały życzenia podopiecznych.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Gratulacje należą się organizatorkom z bloga "jest Robótka", w imieniu których dziękuję.

      Usuń
  3. Kochana,, pamiętam! Już rozkręciłam imprezę z kartkami, czekam na dostarczenie i wysyłam wkrótce:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że będziesz działać. Takich akcji nie zapomina się.

      Usuń
  4. No to do roboty! Znaczy, że w roku jubileuszowym tylko kartki wysyłamy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ideą, jak zawsze jest wysyłanie kartek. Kto jednak chce, może też wysyłać prezenty. Ale nawet przy prezencie list czy kartka ze słowami od serca jest najważniejsza.

      Usuń
  5. Wcześnie zaczęłaś działać w tym temacie. U mnie jeszcze nie ma weny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robótka trwa od 15 listopada do 15 stycznia. Nizależnie od tego uśmiech i dobro można rozdawać przez cały rok.

      Usuń
    2. "uśmiech i dobro można rozdawać przez cały rok...." nie zawsze; nie zawsze to wskazane; wyobraziłam sobie uśmiech od ucha do ucha osoby bezzębnej;
      zaś "dobro" bywa różnie rozumiane; stąd bierze się, między innymi, powiedzenie o "niedźwiedziej przysłudze">
      ileż to razy chciałam "dobrze" a wyszło "źle"...

      Usuń
    3. Może źle rozpoznałaś sytuację i potrzeby? To, co dobre w Twoim mniemaniu, może być złe dla kogoś.

      Usuń
    4. Poza tym dobro jest tym, co jest przyjęte za dobre w danym systemie etycznym.

      Usuń
    5. Hej Hej! Tegoroczna Robótka oficjalnie trwa nawet do 30 stycznia 2020 (bo kartki piszą się też za granicą i poczta międzynarodowa nie zawsze daj radę przed Świętami dotrzeć). Zatem czasu jest tyle, że nawet nad świątecznym makowcem można jeszcze coś do Starszaków napisać.
      Niech Wam Giazdka Pomyślności Weną sypnie! Ukochy od całego Komitetu (Dez)Org!

      Usuń
    6. Bebe, dziękuję w imieniu Posiaduszkowiczów szanownemu Komitetowi (Dez)Org!
      Otrzymałam informację, że wczoraj została wysłana kartka z Ekwadoru. Według informacji ekwadorskiej poczty, dojdzie za 4 tygodnie.

      Usuń
  6. Dziękuję za wizytę u mnie. Rozejrzę się i wyślę kilka kartek. Jutro kupie. Bardzo dobry pomysł, pozdrawiam serdecznie
    Vojtek

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka cudowna akcja! Tak niewiele kosztuje, a przecież każdy chce czuć się ważny :) Będziemy słać i namawiać innych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już sobie wyobrażam, jak uszczęśliwicie Niegowiaków.

      Usuń
  8. To rozkręcamy wysyłanie kartek.
    Zacznę dziś
    Napiszę Ci do kogo wysyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniale!
      Lepiej napisać o tym na blogu https://jestrobotka.blogspot.com/ .
      Tam jest kierownictwo "Robótki".

      Usuń
  9. najpierw ogromnie się ucieszyłam czytając a potem zrobiło mi się smutno ... Ula odeszła ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smutno... Tak, smutno...
      ____________________
      Jak dobrze, że się pokazałaś, Malinko. Martwiłam się o Ciebie.

      Usuń
    2. Hej, hej Malina! Też się martwiłam.

      Usuń

Jak opublikować komentarz?

Jeśli nie masz KONTA GOOGLE, to..można wybrać:

- NAZWA /ADRES URL - w..okienku NAZWA wpisać nick i w..okienku ADRES wkopiować adres swojego bloga.

- ANONIMOWY - w tej opcji proszę podpisać się w..komentarzu.

W komentarzu można stosować kursywę i czcionkę pogrubioną.