30 lipca 2011

Święto Kościelne czy „szoł”?


06 stycznia 2011
Wieści z posterunku


   https://aleblogowanie.wordpress.com/2011/01/06/wiesci-z-posterunku-1/


Święto Kościelne czy „szoł”?

  
- Klik dobry. Melduję się - jak zawsze o tej porze - na „Posterunku”. Dzisiaj na głównych stronach portali Trzej Królowie królują.
Królewskiego dnia życzę. Posterunkowa.

- Posterunkuj dzielnie w koronie na  głowie. W Warszawie wszyscy mają korony!  Za rok będzie ich pełno w supermarketach...
Klikuski!

- Właśnie słyszę od dostojnika kościelnego, że powstaje nowa tradycja.  NOWA??? Jak tradycja może być NOWA???!!! Wypisz wymaluj  cytat z filmu „Miś”.

- Świetne spostrzeżenie. "Nowa tradycja" - nie zwróciłam uwagi na ten paradoks. Drażni mnie jednak robienie takiego "szoł" ze święta kościelnego... Narodzi się NOWA… ale KOMERCJA! Produkcja koron, bereł plus stroje dla uczestników orszaków. Szykuje się dobry interes.

- Oczywiście, że tak!
Poza tym, ile można świętować? To już trwa od 24 grudnia. Co innego np. w Hiszpanii, tam zawsze na ulicach się świętowało Trzech Króli i od Trzech Króli dzieci dostają w domu prezenty a na ulicy cukierki. Ale u nas? Nie ma takiej tradycji i już. A na te gadżety już Chińczycy zacierają łapki hi,hi... Zasypią nas królewskimi koronami i smarowidłem dla czarnego króla.

 - A może ich uprzedzimy??? Zajmij się produkcją koron...

- A widziałaś, co europosłanka Joanna Senyszyn napisała? Że „komuna ligt wróciła”. To samo pomyślałam zanim przeczytałam jej słowa.

- Widzę triumf Kościelnych... nawet nie ukrywany. Zastanawia mnie, dlaczego Orszak Królewski w Warszawie zmierza na Grób Nieznanego Żołnierza??? Jest tu jakiś związek?

- Też się zastanawiam i nie widzę związku. Ale ja przecież „ciemny lud”, to skąd mam znać odpowiedź na takie trudne pytanie, hi, hi... Arcybiskup na pewno zgrabnie nam to objaśni.

- Podobno powinno się mówić poprawnie "trzech królów". Forma "króli" jest archaizmem. Dozwolona forma tylko jako nazwa owego Święta.
Acha... Zakopianka dziś zakorkowana od rana. Górale szykują sakiewki na "dutki". Taki nowomodny orszak królów na szlaki narciarskie...

Oto Nowa Tradycja?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak opublikować komentarz?

Jeśli nie masz KONTA GOOGLE, to..można wybrać:

- NAZWA /ADRES URL - w..okienku NAZWA wpisać nick i w..okienku ADRES wkopiować adres swojego bloga.

- ANONIMOWY - w tej opcji proszę podpisać się w..komentarzu.

W komentarzu można stosować kursywę i czcionkę pogrubioną.