28 sierpnia 2010

Za dużo siedzę !


... stwierdziłam po przeczytaniu artykułu w Tygodniku Wschodnim Kresy.

       Podobno najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy faktycznie za długo, jest waga oraz przymierzenie starych szortów, ale w moim przypadku waga ciągle to samo wskazuje od prawie 40 lat, a szorty z liceum, jak były dobre, tak są.  Coś się jednak zaczyna dziać z przemianą materii, a na niektóre czynności brakuje siły. Gdy przy komputerze posiniały mi ręce z zimna, postanowiłam rozpalić w kominku. Niestety nie udało się udźwignąć nawet jednego polana drewna, a co dopiero wnieść na piętro. A na majowe chłody potrzeba ze cztery, żeby w domu było ciepło.

Tygodnik proponuje:
  • Policz, ile czasu spędzasz przed telewizorem i komputerem i na początek postaraj się połowę tego czasu przeznaczyć na spacery i ćwiczenia.
  • Jeśli już nie jesteś w stanie oderwać się od ulubionego serialu, zacznij oglądać go w inny sposób. Nie siedząc w fotelu z miską chipsów. Lepiej połóż się na podłodze i zrób kilka serii brzuszków, wymachów, głębokich oddechów. Nie stracisz wątku, a twój organizm otrzyma przynajmniej minimalną dawkę ruchu. Ja bym dodała od siebie pedałowanie na stacjonarnym rowerze - lepiej się ogląda telewizję w takiej pozycji.
  • Masz blisko do pracy, ale jeździsz samochodem? Zrezygnuj z tego. Spacery są dobroczynne dla pracy serca. A za zaoszczędzone pieniądze na benzynie kup sobie jakiś sportowy przyrząd, który będzie motywował do większego wysiłku.
  • Pracując przy komputerze, nie zapomnij o przerwach. Co godzinę daj sobie 5 minut na kilka skłonów i przysiadów. Mózg lepiej będzie pracował, bo go dotlenisz, a stawy i mięśnie rozruszają się.
       
       Najbardziej spodobał mi się punkt pierwszy, czyli spacery. Zamiast więc marznąć przed komputerem, udałam się do parku, gdzie nasyciłam zmysły zapachem i ogromną paletą odcieni zieleni...

Oto fotograficzna relacja ze spaceru.

 

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak opublikować komentarz?

Jeśli nie masz KONTA GOOGLE, to..można wybrać:

- NAZWA /ADRES URL - w..okienku NAZWA wpisać nick i w..okienku ADRES wkopiować adres swojego bloga.

- ANONIMOWY - w tej opcji proszę podpisać się w..komentarzu.

W komentarzu można stosować kursywę i czcionkę pogrubioną.