20 września 2010

Bezcenne cztery złote


20 września 2010

Smutek jest samowystarczalny,
by odczuć jednak pełną wartość radości,
musisz mieć kogoś, by się nią podzielić (Mark Twain)

       ...no, to się dzielę. Nie dlatego na blogu, że nie mam w Realu nikogo, z kim mogłabym się podzielić. O nie! Otóż moja radość jest 'wirtualno - realna' i bezpośrednio związana z blogowaniem. Niby wirtualna, bo sprawiła mi ją jedna z blogerek, której nie znam osobiście, a i w blogosferze poznałam zupełnie niedawno. Jednak najprawdziwsza w świecie,  namacalna i o wartości nominalnej 4 PLN. Cóż to za niezwykłe cztery złote.  Nie pamiętam, czy kiedykolwiek wcześniej cieszyłam się z takiej gotówki. Bo cóż za nią można kupić? Jaki prezent na przykład, by sprawił taką radość, jaka stała się moim udziałem?!
       Biała, niepozorna koperta. W niej broszurka zatytułowana "32 historyczne miasta w Polsce" z ręcznym dopiskiem "Tarnów z Chełmem dwa bratanki:)" oraz  pudełeczka ze złotym nadrukiem NBP. W każdym moneta dwuzłotowa. Obie wyemitowane (ze stopu Nordic Gold) w niepowtarzalnej serii 32 monet upamiętniających miasta o istotnym znaczeniu w dziejach Polski. To przesyłka - niespodzianka,  którą  otrzymałam.  Trudno wyobrazić sobie radość moją. Podskoki, ręce wznoszone ku górze, nie znikający uśmiech... jak na budyniu...
Kolejne też  doświadczenie.  Bezcenne! Potwierdzenie, że gdzieś całkiem niedaleko żyje człowiek - istota wspaniała, pomysłowa, pragnąca uszczęśliwiać innych i potrafiąca to czynić...

       Człowiek już taki chyba jest, że lubi otaczać się radością.
W każdym razie, ja na pewno! Radość jest potrzebna, szczególnie w dobie sztucznie napędzanej konsumpcji. Żeby radość mieć, wystarczy tylko umieć ją dawać i brać. Czyż drobne  bezinteresowne gesty, oprócz radowania, nie umacniają wiary w człowieka i nie budują międzyludzkich więzi?




A oto bezcenne 4 złote.
Pierwsza moneta z wizerunkiem ratusza w Tarnowie,
druga z wizerunkiem Bazyliki p.w. Narodzenia NMP w Chełmie

bloger z blogerem - dwa bratanki:)
hej!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak opublikować komentarz?

Jeśli nie masz KONTA GOOGLE, to..można wybrać:

- NAZWA /ADRES URL - w..okienku NAZWA wpisać nick i w..okienku ADRES wkopiować adres swojego bloga.

- ANONIMOWY - w tej opcji proszę podpisać się w..komentarzu.

W komentarzu można stosować kursywę i czcionkę pogrubioną.