15 grudnia 2017

A może byśmy tak... Zaczęli już świętowanie?

       Lubię czas przedświąteczny. Także ten spędzony na „Posiaduszkach”, kiedy tworzyliśmy wspólnie Świąteczną Księgę Tradycji. Odnaleźliśmy dzięki temu magiczny breloczek spinający różnorodne klucze.

Lubię czytać tę księgę:

Lubię takie ciasteczka, które można pięknie udekorować.



Lubię choinkę. Mam nawet dwie: pałacową i domową.













A skoro ciastka upieczone, dom udekorowany, to pora składać życzenia.


Życzę serdecznie, aby ten Świąteczny Czas

wypełnił nastrój szczęścia i radości.

Pokoju i wszelkiego dobra dla wszystkich!

4b061-25c52582a25c52584cuch2b25c5259bwiateczny
Wesołych Świąt!

71 komentarzy:

  1. Jestem za otwarciem świętowania! Nawet muszę już rozpocząć bowiem dobrzy ludzie obdarowali mnie sporą ilością świątecznego jedzenia. Wcinam więc już od dziś sałatkę ze śledzia, rybę po grecku i łazanki z kapustą i grzybami, drożdżową chałkę a na deser sernik, piernik i makowiec. Mam pełen repertuar i trzeba to zjeść bo do Świąt Właściwych nie doczeka...
    Choinki nie mam, ale za to aż dwie Gwiazdy Betlejemskie w dwóch rozmiarach.
    Tak więc życzenia się już spełniają: Dobra jest ci u mnie dostatek. A tego wszystkim Państwu życzę szczerze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do specjałów żywnościowych dokładam dobra od ludzi, dobrego zdrowia, dobrej pogody, dobra wszędzie i zawsze.

      Usuń
    2. Oczywiście, że zaliczam też dobroć moich darczyńców jako najcenniejszą część tego działania. Napisałam, że "dobra ci u mnie dostatek" w sensie, że nie tylko materialne ale i dobro samo w sobie też.

      Usuń
    3. I żeby było nie tylko od Mikołaja do Gwiazdki.

      Usuń
    4. Podobno ludzie z natury są dobrzy w połowie. Trzeba tylko tę dobrą połówkę używać. Niestety... Coraz bardziej wyzwala się w ludziach pokłady tej drugiej połowy.

      Usuń
  2. No i można powiedzieć, że wtedy wszystko jak należy już będzie, wszelkie sprawy około świąteczne zostaną zakończone.

    Dzięki wielkie za życzenia. :) Też życzę Ci wszystkiego co najlepsze na te Święta, dużo zdrowia, uśmiechu, nie przejedzenia się potrawami świątecznymi i powodzenia w Nowym Roku także. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz już tylko pozostało zadbać o swoją kondycję. Nic więcej nie mam do roboty.

      Dziękuję za życzenia. Niech takie same i Tobie się spełniają.

      Usuń
  3. Z przyjemnnościa przeczytałam. I Tobie życzę wszystkiego naj..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty też przecież Reniu brałaś udział w tworzeniu księgi. Naj... naj... Uściski!

      Usuń
  4. A więc świętujmy, wszak czas oczekiwania jest milszy, niż samego celebrowania.
    Życzenia przytulam najmocniej i odwzajemniam szczerze:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, a ja jeszcze nie gotowa do świętowania. Dziś np. szalałam z dekoracjami. Jutro mam jeszcze sprawować opiekę nad wnuczkiem.
    A kiedy zakupy prezentów urodzinowych i pod choinkę? nie wydalam,
    dostaję zadyszki, dlatego tylko pozdrawiam; zjawię się tutaj innym razem z życzeniami; obiecuję; .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to kiedy zakupy prezentów? Miesiąc temu, o! ;) :)
      Miłej zabawy z wnuczkiem.

      Usuń
  6. Dla mnie to stanowczo za wcześnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czemu, ale tytuł postu od razu skojarzył mi się z tą piosenką:
    https://www.youtube.com/watch?v=Cv_IjlzlfCE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewa Demarczyk, Tuwim i Konieczny. Czy jest lepsze połączenie?

      Usuń
    2. Hi,hi,hi... Mnie się kojarzy dokładnie tak samo jak Andrzejowi Rawiczowi.

      Usuń
    3. Wy często schodzicie na manowce. Dobrze, że ładne te manowce.

      Usuń
    4. Manowce, kojarzenie, połączenie, ale się rozkojarzyłem. ;)

      Usuń
    5. Najważniejsze, że trzymasz się pionu. :)

      Usuń
  8. Pięknie u Ciebie czas świąteczny wygląda :-)
    A ja w tym roku zabiegana z innymi sprawami ...
    Wesołych Świąt Tobie życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja podobnie jak Ty nastrój już buduję od Mikołaja,,zaczynam wszystko w wolnym sobie tempie szykować, ozdóbki dodawać a przede wszystkim robić...jak kogoś z rodziny wciągnę jest fajnie bo razem np, gwiazdki robiąc ,spędzamy czas.Umawiamy się też na wspólne pieczenie i dekorowanie pierników, to dobry czas,jednoczy już przed świętami...Także ja też już świętuję
    I dziękująć za zyczenia składam Ci Życzenia Radości i Miłości nie tylko na te święta!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jesteśmy z tej samej bajki. Moja choinka np. była dekorowana prawie 2 tygodnie. Tak więc na stwierdzenie, że choinkę ubiera się w Wigilię, odpowiadam: toż to tylko jeden dzień, a ja potrzebuję chociaż tydzień.

      Dziękuję za życzenia.

      Usuń
    2. :):):) To fajna bajka:): Kolorowa, pełna radosci i światełek:):)

      Usuń
    3. I niechaj się jeszcze świeci i raduje!

      Usuń
  10. Już od dłuższego czasu nie ubieramy wysokiej choinki, bo nie ma na nią miejsca. Czasami ubieramy małą, a ponadto mam dwie maciupeńkie choineczki, które kupiłam na jarmarku zorganizowanym przez dzieci z domu dziecka.
    Ciastek nie piekę, bo nie mam do tego talentu. Wigilię spędzimy u syna, a tam stół będzie się uginał pod smakowitymi potrawami.
    Mieszkania nie muszę sprzątać, bo nie ma kto go bałaganić. Zmienię jedynie firanki i na ławie położę obrus ze świątecznym motywem.
    Mam mnóstwo świątecznych ozdóbek, a nawet trzy stajenki i tyle dekoracji mi wystarczy.
    Zawsze mam problem ze składaniem życzeń, bo przeważnie są one wyświechtane. Po prostu życzę dużo szczęścia.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam problem z kartkami światecznymi, bo nie mogłam dostać czystych - bez wydrukowanych życzeń, które przecież nie dla każdego są odpowiednie. Robiłam więc dopiski, ale skreślać nie wypadało.
      I Tobie szczęścia, Anno.

      Usuń
    2. Już od dawna nikt własnoręcznie nie pisze życzeń na kartkach, bo ktoś nas w tym wyręcza. Przecież życzenia powinny być indywidualne, skierowane do konkretnej osoby, a nie- pisane na jedną modłę.
      Jednak w internecie nie wypada pisać osobistych życzeń, bo nie wszyscy muszą wiedzieć, czego życzymy, to może być tajemnicą.

      Usuń
    3. Też uważam, że publicznie lepiej nie składać życzeń zbyt osobistych.

      Usuń
  11. Ja też już pomału wczuwam się w świętowanie. Przyszedł czas składania życzeń sobie nawzajem. Niech ten czas świąteczny, oraz po, następny cały rok niech będzie najlepszym czasem z najlepszych. Dużo zdrówka i pomyślności życzę Tobie i miłej rodzince.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech się spełnia wszystko, co dobre nam wszystkim.

      Usuń
  12. https://www.youtube.com/watch?v=xlPt8GzQHB8

    Wszystkiego najlepszego życzy - stary bob

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo dziękuję, Bob.

      Usuń
    2. To ja dziękuję za każdy rok naszej znajomości.
      Świątecznie pozdrawiam

      Usuń
    3. A ja pozdrawiam przednoworocznie.

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie. Postaram się odwiedzić po świetach.

      Usuń
  14. O jej...moja choinka jeszcze rośnie przed domem. Szybka jesteś ;)
    Udanych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja tak wcześnie nie zaczynam, ale skoro u Ciebie już choinki i stroiki, to odwzajemniam się życzeniami spokojnych i radosnych świąt w gronie tych, na których czekasz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja już dawno widziałam u Ciebie rożświetloną choinkę. Dziękuję za życzenia, do miłego spotkania na blogach po świętach.

      Usuń
  16. Od dziś nie otwieram komputera. Do miłego spotkania na blogach po świętach.

    OdpowiedzUsuń
  17. Choinki śliczne, ciasteczka smaczne,
    życzę, by towarzystwo na święta było zacne.
    niechaj Boże Narodzenie przyniesie:
    zdrowie, uśmiech, radość i spokój,
    jaki odnaleźć można tylko w lesie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chociaż życzenia odbieram dopiero po świętach, wszystko sie spełniło. Dziękuję bardzo.

      Usuń
  18. Samych najlepszości, wielu wzruszeń, wspaniałych, obfitych w radość i dobra wszelakie, a przede wszystkim tego, co najważniejsze, czyli zdrowia i miłości.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Po raz trzeci tu wchodzę, by złożyć życzenia i zawsze coś mi przeszkodziło.
    Zatem moje życzenia pogodnych, zdrowych i udanych Świąt mają potrójną moc. Miłości, uśmiechów i życzliwości, alEllu, w te Święta:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Skoro WMPani tu już z górą od tygodnia świętujesz, to pytanie czy aby nie masz już tego świętowania po uszy, bo to największe przyjemności z czasem się uprzykrzyć mogą...:) Ja sobie pozwolę we wigilię Wigilii pożyczyć Świąt Zdrowych i Pogodnych, choć nie aurę, niestety, plugawą, mam ja tutaj na myśli...
    Kłaniam nisko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczynam wcześniej, aby adresaci życzeń mieli możliwość odebrać je przed świętami i nigdy nie mam tego po uszy, mości Wachmistrzu. I tak w tym roku zaczęłam zbyt późno i nie do wszystkich zdołałam dotrzeć, nad czym boleję.

      Usuń
  21. alEllu,Wesołych Świąt i dużo radości w Nowym Roku! No i oczywiście podróży nawet na kraniec świata!
    P.S Uruchom wreszcie Wielbłąda Gniazdownika,bo leń się z niego zrobił ostatnio,tylko piwo by gulgał z flaszki,o!

    OdpowiedzUsuń
  22. Zdrowych i Wesołych Świąt alEllu !

    Ciekaw jestem, czy "kominek" przeniosłaś sama, na nową platformę, czy ktoś Ci pomagał ?
    Ja nie miałem ostatnio czasu zajmować się tą sprawą i nie bardzo mam pomysł, jak to zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W coś kliknęłam i kominek sam się przeniósł. Trzeba było jednak poustawiać ramki i wszystko "meblować" od początku.

      Usuń
  23. Moja mowa,krótka mowa:"Niech na żyje straż ogniowa!"

    OdpowiedzUsuń
  24. Miłych, radosnych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia i wszelkiej pomyślności w Nowym Roku!!!

    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Acz z opóźnieniem niesłychanym przesyłem bożonarodzeniowe serdeczności, życząc zdrowia jak najwięcej, radości i oby marzenia a pragnienia, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki mogły się spełniać i spełniać i spełniać....

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy już zakończyłaś świętowanie ??? a jeśli nie- to kiedy weźmiesz się do roboty :) oczywiście mam na myśli nową notkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świętowanie zakończone, choć światełka i choinka wskazują na to, że nie. Notka nowa oczywiście będzie, ale najpierw chcę poodwiedzać znajome blogi i poprać walizki, torebki oraz ubrania, żeby jakaś "zaraza podróżna" nie zalęgła się w domu.

      Usuń
    2. To teraz już chyba możesz zdradzić, gdzie się bujałaś czyli dokąd podróżowałaś? ściemniasz, przecież pranie robi pralka a nie Ty.

      Usuń
    3. Toż walizki pralka nie pomieści. Muszę sama wyprać, o!

      Usuń
  27. Chciałam spytać, czy narzuta, czapki i kapcie własnej produkcji podobały się obdarowanym.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne wszystko, ale najbardziej przydatne okazały się kapcie.

      Usuń

Jak opublikować komentarz?

Jeśli nie masz KONTA GOOGLE, to..można wybrać:

- NAZWA /ADRES URL - w..okienku NAZWA wpisać nick i w..okienku ADRES wkopiować adres swojego bloga.

- ANONIMOWY - w tej opcji proszę podpisać się w..komentarzu.

W komentarzu można stosować kursywę i czcionkę pogrubioną.