25 listopada 2012

Chur i czekoladki czyli niespełnione marzenie

Nagroda Główna "Media Trip Poland" w konkursie „Zakochaj się w Szwajcarii”.

Tekst konkursowy z komtarzami: https://aleblogowanie.wordpress.com/2012/11/25/chur-i-czekoladki-czyli-niespelnione-marzenie/


       W szkole otrzymałam ocenę niedostateczną za słowo „Chur”. Tematem wypracowania była przyjaźń i koleżeństwo. Napisałam, że moją przyjaciółką jest dziewczynka ze szwajcarskiego Churu.  Pani poprawiła „Chur” na „chór” i policzyła dwa błędy ortograficzne w jednym słowie. Płakałam… Długo płakałam i hodowałam w sercu słodką zemstę niczym w filmie „Vabank”, którego premiera odbyła się wiele lat później. Pragnęłam wyjechać do Szwajcarii na wycieczkę i  tak, jak bohater filmu – Kwinto – Kramerowi, wysłać pani nauczycielce bombonierkę pralinek z miejscowości Chur, aby pieczątka z tą nazwą znalazła się na przesyłce.

Chur to szwajcarskie miasto otoczone przez Alpy, będące stolicą kantonu Gryzonia.

– Ach, to dodatkowo panią ugryzie, roiłam w swojej młodzieńczej głowie.

Sen o Szwajcarii podsycała Heidi  – bohaterka filmów zrealizowanych na podstawie powieści Johanny Spyri. Ich akcja rozgrywa się w Alpach Szwajcarskich.

Z czasem o  zemście zapomniałam. W Alpy - do źródeł Renu - było nie po drodze.

 

     Marzenie o wyjeździe do kraju koleżanki z lat szkolnych powróciło wraz z liliową łaciatą krową Milka kojarzącą się ze Szwajcarią oraz najlepszymi na świecie czekoladkami, które zaczęły pojawiać się w polskich sklepach. A świstak siedział i zawijał je w te sreberka…

Czekolada nie tylko przywołuje śmieszne wspomnienie o „słodkiej zemście” i mojej walce o Chur, ale też wyzwala hormon szczęścia. Może warto zrealizować marzenie i skonsumować prawdziwą Szwajcarię? Nie tylko w postaci tabliczki z alpejskiego mleka…

Szwajcarski zegarek tyka:

– Już czas! Już czas! Już czas! Już czas!

Pora wyruszać po radosny okrzyk: Chur wzięty, o!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jak opublikować komentarz?

Jeśli nie masz KONTA GOOGLE, to..można wybrać:

- NAZWA /ADRES URL - w..okienku NAZWA wpisać nick i w..okienku ADRES wkopiować adres swojego bloga.

- ANONIMOWY - w tej opcji proszę podpisać się w..komentarzu.

W komentarzu można stosować kursywę i czcionkę pogrubioną.