15 grudnia 2023

Świąteczny Czas

 Boże Narodzenie 2023


       Ho! Ho! Ho! Świąteczny Czas trwa na całego. Kocham każdą jego chwilę i celebruję wszelkie przedświąteczne czynności.  Przygotowywanie ozdób choinkowych rozpoczęłam we wrześniu. Postanowiłam bowiem mieć choinkę ubraną niestandardowo. O, tak: 



Choinka jest zadowolona z szydełkowych aniołków, łańcuchów, koszyczków z cukierkami, gwiazdek, dzwoneczków i śnieżynek. Nie narzeka na brak  kolorowych bombek i działa na mnie energetycznie, a radość odwzajemnia, o!      

       Wreszcie nastąpił czas wypieków. Ciasteczka zrobiłam z kruchego ciasta o długim terminie przydatności do spożycia. Nawet nie próbuję, czy są smaczne, ponieważ z doświadczenia wiem, że uzależniają, więc przed świętami mogłyby zniknąć. Zdążyłabym wprawdzie upiec nową porcję, ale pochylając się nad każdym ciastkiem indywidualnie, czuję jakieś łupanie w karku. Mniej karkołomne jest pieczenie ciast, które wlewa się do formy i gotowe.



Dekoracja na ciasteczkach jakaś mało precyzyjna, jak na moje możliwości, ale tym razem stosowałam polewy szybko tężejące, więc nie było czasu na dopieszczanie.


Polewa jest czekoladowo-spirytusowa oraz cytrynowa.



   Rzadko urzęduję w Internetach.  Dlatego już dziś...

Życzę moim drogim Posiaduszkowiczom 

oraz wszystkim przelotnym Gościom 

miłych i wesołych Świąt.



38 komentarzy:

  1. Choineczka super! Ciasteczka, też jak widzę udane! Można by już zasiadać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka posiaduszka byłaby za słodka :))) Potrzebne jeszcze śledzie, buraki i pasztety, o!

      Usuń
  2. Twoja choinka jest "bombowa" choć bez bombek:))
    Ja robię tym razem choinkę "byłą" czyli żadną a wspominam jedynie wszystkie jakie kiedyś były:) To dopiero ekologiczne i bezproblemowe:))
    Z wałkiem wyglądasz groźnie i gratulacje dla fotografa, który się nie przestraszył.
    Miłej, dalszej celebracji:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś pomyślałam o burakach. Właśnie przyszłam do komputera, by odszukać na Twoim blogu zakwas. "Celebracja buraczana" też musi być, o!

      Usuń
    2. Moje buraki już dojrzewają w lodówce:) Zrobiłam zakwas siłą tradycji bo tak naprawdę nie wiem kto będzie go spożywać:) Podobnie z karpiem i masą makową - mam zapas aż do Wielkanocy:)

      Usuń
    3. Ja nie będę w tym roku karpia kupować, bo na jednego dzwonka szkoda brudzić patelnię.

      Usuń
  3. Choinka super, ale najbardziej podobała mi się ta z której zdjęłaś ozdoby i okazało się, że choinka zakwitła. Ja już 3 rok Wigilię ograniczam do zielonych gałęzi rozmieszczanych we wszystkich pokojach, poza tym odtłuszczone i odcukrzone wiktuały, bo kalendarz nie próżnuje ...
    Szczęśliwych i wesołych ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się podobała. Tamtą choinkę wręcz pokochałam. Tak bardzo, że po świętach przeniosłam ją do słonecznego pokoju.

      Usuń
  4. AlEllu, jestem zachwycona Twoimi ozdóbkami i wypiekami. Nigdy mi nie przyszło do głowy, aby zrobić szydełkowe ozdóbki, choć kiedyś dużo szydełkowałam. Ciasteczek też nigdy nie piekłam, a tym bardziej nie dekorowałam.
    Mam nadzieję, że Twoi goście będą zadowoleni.
    Serdecznie pozdrawiam- Anna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anno, w tym roku nie będę miała gości. Wigilię i święta spędzę samotnie. Staram się, żeby więc - skoro nie wesoło - chociaż ładnie było.

      Usuń
    2. Szkoda, że nie będziesz miała gości, ale trudno. Sama będziesz jadła te słodkości i podziwiała piękną choinkę. Nasz wnuczek będzie z mamą w piątek robił pierniczki, bo nauczył się w przedszkolu. Zdolne dziecko.
      Anna.

      Usuń
    3. Część tych słodkości zaniosłam bratanicy, która razem z mężem choruje na covid.
      To wspaniałe, że w przedszkolu dzieci robiły pierniczki.

      Usuń
  5. No teraz wiem, co cię oddala od blogowania!
    Choinka cudna, a ciasteczka tez mogę śmiało nazwać dziełami sztuki.
    Dobrego roku i zdrowia ponad wszystko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie, dyg, dyg... :)
      Oddalenie od blogowania było wcześniej. Dzięki temu pojawiło się więcej czasu, który zagospodarowywałam czym się dało.

      Usuń
  6. Choinka śliczna. Zazdroszczę. Moja zawsze jest jakaś taka bez stylu. Nie mam zdolności w tym kierunku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda choinka jest ładna i ma swój niepowtarzalny styl.

      Usuń
    2. Trudno mi się zgodzić. Jestem tu, że tak górnolotnie powiem, jak Salieri przy Mozarcie - zbyt mierny, aby mu dorównać i zbyt dobry, by tego nie wiedzieć.

      Usuń
    3. Mam nadzieję, że - jak Salieri przeciwko Mozartowi - nie knujesz jakiejś niszczącej intrygi, hi, hi...

      Usuń
    4. Salieri nie uknuł żadnej intrygi. To mit, wykreowany przez Puszkina i rozpropagowany przez operę Rimskiego-Korsakowa.

      Usuń
    5. O! Nie wiedziałam. Natychmiast zanurzam się w Internety, by szerzej o tym poczytać.

      Usuń
  7. Piękna choinka. Wypieki też wyglądają bardzo apetycznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Tymi wspaniałymi ozdobami na choinkę i smakowitymi wypiekami, zachwyciłaś mnie prawdziwie. Wszystkiego najpiękniejszego na święta. Iwona Zmyślona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach, jak rosnę od pochwał. Dziękuję pięknie. :)

      Usuń
    2. W Sylwestra baw się wyśmienicie, a w Nowym Roku niechaj zdrowe, pogodne i obfitujące w cudowne niespodzianki będzie Twoje życie. Iwona Zmyślona.

      Usuń
    3. Zawsze bawię się wyśmienicie, pod warunkiem, że nikt nie hałasuje :))) O to jednak bardzo trudno w Sylwestra, więc już się stresuję. Na szczęście perspektywa cudownych niespodzianek w życiu napawa mnie radośnie. Dziękuję i odwzajemniam.

      Usuń
  9. Ależ smakowitości! :-)
    Choinka twórcza i artystyczna, więc w przyszłym roku spróbuję podobną zrobić. A co, zgapić nie wolno?
    Tobie życzę wszystkiego najpiękniejszego i najlepszego, co tylko może spotkać człowieka.
    Zasyłam wiele świątecznych serdeczności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świąteczne serdeczności odwzajemniam.
      Zgapić oczywiście można. Choinka będzie się z tego cieszyć. :)

      Usuń
  10. Życzę zdrowych, pogodnych, spędzonych w ciepłej atmosferze rodzinnego ogniska radosnych Świąt Bożego Narodzenia oraz szczęśliwego i pomyślnego Nowego 2024 Roku, w którym niech spełniają się marzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo dziękuję za życzenia. Odwzajemniam z całego serca. Do Siego Roku!

      Usuń
  11. Witaj,
    bardzo ładna ta choinka ! Mniemam, że sztuczna, ale ja też od kilku lat taką mam.
    W tym roku wybrałem się ostatnią w mojej zawodowej karierze imprezę świąteczną, na której zrobiłem świąteczny wieniec.
    Wpadnij i zobacz
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po zeszłorocznych przygodach z choinką naturalną, postanowiłam, że nigdy więcej takiej nie kupię. Zresztą choinki hodowlane - szczególnie te przy drogach - rosnące w oparach spalin - w ogóle nie pachną.

      Usuń
    2. WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO W NOWYM ROKU !
      Ja też kilka lat temu kupiłem niedużą choinkę sztuczną, ale taka te z nie jest wieczna.
      W tym roku trochę podróżowałem i byłem w Berlinie, 2x w Iławie, Tykocinie, w Lublinie, 3 dni w Zamościu i na Roztoczu, krótki urlop nad Wigrami, potem 2 kilkudniowe pobyty w Gołdapi i na koniec 8 dniowy wypad na przemiłe Lido i do pobliskiej Wenecji (via Berlin).
      Ale fajne miejsce okryłem w Warszawie i pokazałem kilka fotek na blogu
      Muzeum Kolejnictwa :
      https://miniauto43.wordpress.com/2023/12/08/stacja-muzeum-star-i-troche-inne-modele/
      Na końcu tego wpisu jest filmik z 40 piosenkami z Kabaretu Starszych Panów.
      Może się przydać w sylwestrowy wieczór.
      Boże od pamiętnego "Sylwestra przy kominku" minęło już 13 lat, ale cieszę się , że i dziś też można zobaczyć, co się wtedy tutaj działo !

      Usuń
    3. Nie spodziewałam się, że ktoś może jeszcze pamiętać o tym Sylwestrze przy kominku. Było wtedy około półtora tysiąca wizyt przed północą i pond tysiąc po północy. Nigdy więcej taka zabawa nie zdarzyła się na jakimkolwiek znajomym blogu.
      W tym roku, zgodnie z kilkuletnią tradycją, o godzinie około dziewiątej/dziesiątej wieczorem - zdegustowana kiczowatym do granic możliwości koncertem w telewizji - poszłam spać. Nocą nie męczyły mnie wybuchy, lecz prześladowało orędzie pana prezydenta oraz jego miny i oczy, którymi wręcz porażał podczas swojej przemowy do Narodu.

      Również życzę wszystkiego najlepszego w nowym roku.

      Usuń
  12. Jakie to wszystko piękne! Szkoda, że już święta mijają.. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale... Uważam, ze świąteczny nastrój wprowadzany już od listopada znudził się.

      Usuń
  13. Od świąt do świąt czas przeleciał jak z bicza strzelił. Z okazji Wielkanocy życzę kolorowych pisanek, słodkości od zająca, oraz zdrowia i słońca na wiosnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Notka świąteczna na Boże Narodzenie, a to już Wielkanoc. Dziękuję bardzo za pamięć i życzenia, które odwzajemniam.

      Usuń

Jak opublikować komentarz?

Jeśli nie masz KONTA GOOGLE, to..można wybrać:

- NAZWA /ADRES URL - w..okienku NAZWA wpisać nick i w..okienku ADRES wkopiować adres swojego bloga.

- ANONIMOWY - w tej opcji proszę podpisać się w..komentarzu.

W komentarzu można stosować kursywę i czcionkę pogrubioną.